U Dornach smo stigli jedno kasno listopadsko poslijepodne. Nakon što smo naše stvari odnijele u naš smještaj odmah smo se popele na Goetheanum. Proba za prvu scenu u Faustovoj radnoj sobi bila je u tijeku u radionici. Kada smo ušle u zamračenu sobu sve su se oči okrenule prema nama. Dr. Steiner je prekinuo probu, došao prema nama i rekao, 'Dakle ovdje je Ilona konačno s nama. To je blagoslov'. Odveo me do gđe. dr. Steiner i dopustio mi da sjednem pored nje na malom podestu. Proba se nastavila. G. Stuten bio je na bini sudjelujući u Faustu. Dok je posezao za šalicom s otrovom dr. Steiner ga je prekinuo, brzo se probio na binu na koju su iz auditorija vodile male drvene stepenice — kako sam često svjedočila lakoći njegova koraka u kasnijim vremenima kada bi skočio na binu da bi pokazao kako pasus treba izvesti — i ponovno odigrao cijelu scenu. Nezaboravan je za mene dio gdje Faust poseže prema ormaru s riječima 'Siđi sad, čisti kristalni peharu', skida pokrivač i, lagano iz profila kao da već stoji na pragu između ovog i sljedećeg svijeta, polako ga podiže uvis, zureći u daljinu izgubljen u mislima, prije nego ga stavi na usne. Tada je rekao g. Stutenu: 'Da bi stvorili pravo raspoloženje ova pauza i gesta trebala bi biti prolongirana koliko god je moguće'. Proba je završila s ovim savjetom.
Sljedećeg jutra sam putovala u grad i dok sam gledala dućane pristupila mi je dama i pitala da li mogu pjevati. Kada sam rekla da odgovorila je, 'Dobro, onda ovo poslijepodne dođi na probu i možeš učestvovati u Faust zborovima'. Ta dama je bila gđica Käthe Mitscher, koja je bila neophodna za rad na bini u to vrijeme. Bila je odgovorna za sve; gledala je da glazbene partiture budu na stolu, i da se na probe i izvedbe svatko pojavio u pravo vrijeme i da ima napisane tekstove za razne točke. Ona je također recitirala na probama i polu-probama kada gđa. dr. Steiner nije bila prisutna. Zapravo nije bilo ničega na čemu nije imala budno oko. Zaposlena od jutra do večeri ipak je uspjela sudjelovati u svim osobnim potrebama euritmista, glumaca i glazbenika. Premda je posjedovala pravi humor ljudi iz Köln-a ipak je mogla biti veoma stroga. U godinama koje su dolazile često je bila odgovorna za euritmijske ture. Ona bi napravila dogovore sa raznim teatrima — često pod teškim okolnostima — i čak bi znala preuzeti odgovornost za rasvjetu. Pogledala bi smještaj umjetnika i osigurala da se svakog korektno tretira i pod njenim uzornim vodstvom sve bi ispalo savršeno. Ture tijekom prvih godina (1920-24) bile su uglavnom u Njemačku i često ih je bilo veoma teško organizirati zbog inflacije, kašnjenja vlakova, i drugih stvari povezanim s posljedicama rata. Nakon otvaranja prvog Goetheanuma, gđica Mitscher preuzela je ured scenskog menadžera i nastavila s tim sve do svoje smrti 1940.
Sada se vraćam na poziv gđice Mitscher da se pridružim zborskim probama. Imala sam udjela u pjevanju tom prigodom ali, pošto smo pjevali iza scene, nisam mogla vidjeti izvedbu i to me rastužilo. Kada je dr. Steiner čuo za to rekao je: 'Ne, to nije u redu, moraš jednom vidjeti izvedbu iz gledališta. Kasnije će biti puno mogućnosti da se pridružiš'.
Tako sam u nedjelju popodne sjela u prednji red i gledala s velikim ushitom ono što se događalo na pozornici. Toliko me se duboko dojmilo da sam ostala sjediti i jecati na mom mjestu nakon što je zavjesa pala. Dr. Steiner je došao do mene, položio ruku na moje rame i rekao, 'Dobro je da si tako duboko dirnuta. To je veličanstvena scena, zar ne'?
Moram dodati, međutim, da je cijela stvar bila uređena na najprimitivniji način, s relativno malom pozornicom, crnim zavjesama, malim stolom, malim ormarom, kosturom i veoma malim podijem u pozadini. Nakon što je Faust podignuo šalicu do usana uskrsna zvona su počela zvoniti. Na trenutak je sve bilo zamračeno. Kada se pozornica opet osvijetlila zavjese su zamijenjene za crvene i sve je zasjalo jasnom svjetlošću. Anđeli su bili nanizani na podignutoj platformi, gđa Kisseleff s gomilom starije i mlađe djece koji su izvodili euritmiju na govor zborova. Također i žena i učenici bili su prikazani u euritmiji. Svakom zboru je prethodilo pjevanje anđela. Sve je djelovalo tako snažno u svojoj jednostavnosti.
Moja euritmijska karijera počela je u Dornachu sljedećeg dana. Ovdje, također, kao i u Mannheimu, dobila sam lekcije iz euritmije od učiteljice — u to vrijeme nije bilo škola euritmije, i u ovom slučaju to je bila gđica Groh koja me podučavala. Svakog dana imala sam lekciju rano ujutro. Zatim smo obično imali probe od 10 do 11 pod vodstvom gđe Kisseleff, s kojom je bilo tako lijepo i skladno raditi. Tim prigodama imali smo običaj vježbati nove komade koji bi zatim bili razrađeni s gđom dr. Steiner koja bi došla svaki dan u jedanaest sati. Gđa Doktor skoro uvijek bi donijela sa sobom nove forme za solo i grupni rad i zatim bi nama bila dodijeljena mjesta. Bilo bi uvijek uzbudljivo otkriti kome je dodijeljeno koje mjesto. Gotovo svi od nas su bili uključeni u veće komade, pošto smo bili samo mala grupa euritmista.
Za početak bi gđa Doktor pregledala što smo vježbali i zatim bi nas ispravila. Uvijek sam bila zadivljena kako je mogla pogoditi u središte stvari samo s par riječi. Ali ne bi puštala da bilo što prođe dok to nismo uspjeli izvesti na njeno zadovoljstvo. Tu i tamo to je bio uzrok suza. Jednom kada sam stalno iznova pokušavala nešto i gđa Doktor još nije bila zadovoljna sa mnom, gotovo zaslijepljena sa suzama bila sam blizu toga da odstupim kada mi je rekla: 'Da, umjetnost je teška i najbolje što možemo postići dobiveno je po cijenu suza i očaja. Nije umjetnost izgledati šarmantno kada je netko mlađi i moći se kretati slobodno, već pogoditi pravi stil i moći sebe uroniti u osobnost konkretnog pjesnika ili glazbenika, to je prava umjetnost'. Preporučivala je, na primjer — da, čak i zahtijevala od nas — da proučavamo biografije pjesnika i glazbenika. Dr. Steiner mi je jednom rekla: 'Pridonijelo bi mnogo uspjehu izvedbe ako bi se, prije početka, vizualiziralo kako je pjesnik ili kompozitor izgledao i u kom dobu je živio i kakvo je bilo njegovo okruženje'. To sam uvijek prakticirala i našla da je to veoma korisno. Dr. Steiner bi se obično pojavio oko dvanaest i trideset ili jedan sat da gđu Doktor odvede na ručak, ali u takvim prilikama bilo bi mu pokazano što smo vježbali i zatim bi nam često dao posebne upute. Ako bi euritmistica morala proučiti novi glazbeni komad tada bi dr. Steinera pitala za formu. Zatim bi on tražio da se komad izvede i tijekom tog vremena bi nacrtao formu. U slučajevima kada je glazbeni komad imao više glasova ili sviran na nekoliko instrumenata tražio bi da ga se svira stalno iznova dok ne bi nacrtao formu za svaki dio. Mi smo ga gledale naprijed, od iza, i sa strane i u našem entuzijazmu mu se sve više približavale dok u očaju ne bi dobacio, 'Ali ostavite mi prostora barem za crtež'.