Predavanja

Rudolfa Steinera



Da bi se dobio savršen rezultat potrebno je stvoriti savršen razlog. Od sjemena čička ne rastu ruže. Intelektualno znanje - to je kuća na pijesku, koja ne vrijedi ništa, kao i psihičke snage ako se ne postave na temelj unutarnjeg otkrivenja univerzalnih principa duhovne etike.

Visoko gore u planinama nedostupno ljudskom pogledu, daleko od mjesta gdje još nitko nije išao, među golim, snijegom prekrivenim sjenovitim padinama, stara je ruševna koliba. U njoj za okruglim stolom sjedi sedam staraca. Njihova bijela raspuštena kosa doseže tlo. Na njima je jednostavna odjeća od platna, a iz njihovih transparentnih očiju mekano svjetluca neobjašnjiva jasnoća i razumijevanje. Njihovi kapci su napola zatvoreni, ruke položene na stol, prekrivene plavom tkaninom. Ispred njih, na sredini stola, prozirna je staklena kugla, koju promatraju s kraljevskim odmakom. Sve što se događa u svijetu - događaji, misli, osjećaji i djela ljudi, poput višebojnog svijetla, lebde u kugli pred njihovim očima. Ne postoji ništa na ovom svijetu što bi moglo izbjeći njihovoj neprestanoj i indiferentnoj  pažnji. Oni vide svih zajedno i svakog pojedinačno. Kratkotrajni snovi u njihovu umu, poput prostora, postaju predmet života onih na kojima se na trenutak zaustavio njihov pogled. S vremena na vrijeme neki čovjek odjednom počinje osjećati pažnju jednog od njih, a događaji iz njegova života otkrivaju suptilan i nevjerojatno vješt način mišljenja nevidljivog režisera. Tada čovjek započinje ono što se naziva potraga za duhovnom stazom.

Prolaze stoljeća ili tisućljeća - ne postoji vrijeme za stare ljude, uronjene u kontemplaciju - i iscrpljeni putnik u otrcanoj odjeći diže se do praga njihova doma i licem u lice, konačno se susreće s onima čiji ga je tihi poziv prisilio da prekine normalni tok života i krene na dugačko i teško putovanje."Dobrodošao brate" - kažu starješine, ustajući i klanjajući se pred gostom, a zatim ga pozivaju za stol. Bez obzira koliko ljudi sjeda za taj stol, i koliko god ih sjedilo u budućnosti, za mudrace, uronjene u kontemplaciju, nema ni vremena ni zbroja, a za stolom ih sjedi uvijek sedmero. Doista, tko god je sjeo za taj stol, odmah je dokazao da je jedan od sedam. I nitko drugi nije bio niti će ikada biti u ovom svijetu, komadu kojeg oni kontempliraju.

Irina Jurijevna Gordienko


Tako čitajući ovu knjigu Prokofieva, nabasamo na višestruke izjave koje lebde stranicom i našim mišljenjem, otkrivajući što je Prokofievo polusvjesno mišljenje kombiniralo i pregrupiralo (izmišljajući nešto novo i vjerojatno iluzorno) iz Steinerovih izjava koje su različite ali za koje on vjeruje da ih razumije i onda ih kombinira. Ne mogavši disciplinirati svoj um na način kako podučava prava znanost introspekcije, te klimave asocijacije postaju manjkave i pogrešne koncepcije koje je Gordienko otkrila i dala u njenoj knjizi - knjizi koja je bila ozbiljno ignorirana od antropozofa širom svijeta, a na njene izazove nikada nije odgovoreno niti od Prokofieva niti od drugih na odgovornim položajima u Dornachu.

Ovo neodgovaranje na njen rad je možda jedan od najtragičnijih događaja u našem Društvu, sve od raskola koji se dogodio prije Drugog svjetskog rata. Dok je na površini ona na odgovarajući način kritizirala Prokofieva, zapravo je također kritizirala (opet s pravom) i sam Dornach za neznanstveni pristup antropozofiji.

Joel Wendt

Irina Gordienko - S.O.P. - mit i stvarnost

  

 

 

1. Kako se mit pojavio

 

 

 

 

2. Prokofiev koncept evolucije

 

 

 

 

 

3. Duhovni svijet i njegova bića po shvaćanju S. Prokofieva

 

 

 

 

 

 

4. Prokofiev kao propagandista i učitelj morala

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Prokofiev kao metapovjesničar i istraživač karme svijeta

 

 

 

 

7. Prokofiev kao obnovitelj misterija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

irina_6_1